Please turn JavaScript on

AquaForum

Want to know the latest news and articles posted on AquaForum?

Then subscribe to their feed now! You can receive their updates by email, via mobile or on your personal news page on this website.

See what they recently published below.

Website title: Het grootste Nederlandstalig AquaForum.nl

Is this your feed? Claim it!

Publisher:  Unclaimed!
Message frequency:  2.52 / day

Message History

Goedenavond mede forumleden,

Na het noodgedwongen herinrichten van mijn aquarium afgelopen zondag is er een klein stekje javavaren achter gebleven.
Ik zie dit stukje elke dag groter worden (En javavaren kan dus toch snel groeien)
Nu ging mijn gedachten er naar uit om dit stekje vast te zetten aan een zuignap en dan ergens aan de achterruit te plakken en dan wee...

Read full story
Al jaren droom ik van een mooi, "shallow" aquarium met hout en planten die eruit groeien. Het idee begon steeds meer vormen aan te nemen en toen de knoop doorgehakt. De cube60 gaat weg en er komt een nieuwe.

Vorige week besteld, levertijd zou 2/3 maanden zijn.
Maar.... Hij is er al😱 Potdikkie dat was even snel. Nu moet ik hem alleen nog halen, 2 uur verderop😂

Read full story
Ik begin aan mijn eerste aquarium (Juwel Trigon 190). Ik ben nu achterwanden aan het maken van tegellijm op eps. Ik heb ze met acrylverf geschilderd en ga ze nu met Mr Boat epoxy coaten om alles dicht en veilig te maken. De voorkant doe ik met 3 lagen en de achterkant ook (tegen de achterkant doe ik nog een glasvezelmatje om het eps wat te beschermen).

De vraag: hoe kan...

Read full story
Hoi allemaal!

Vorige maand 50L bak samen met mijn zoon opgestart en dit was een succes.

Hierbij onze nieuwe aankoop: Juwel primo 110.

Dennerle deponit met zwart fijn grind erover heen.

Nu maar wat weken geduld voor indraaien.
Zou ook graag een CO2 aansluiting erop willen hebben maar moet mij eerst goed laten informeren dus tips zijn altijd...

Read full story
Omdat ik graag mijn interne filter van de Juwel rio 180 wil vervangen door een Oasen biomaster 350 thermo zocht ik een oplossing om de in en uitlaat netjes te plaatsen en toch de originele deksel kon blijven gebruiken.
Ook stoort het me dat door de stugge slangen de buizen nooit mooi recht hangen.
Daarom ben ik gisteren even achter de pc gekropen om iets te ontwerpen om ...

Read full story